UUTISET



OLUTBAARI-ILMIÖ VIRITTÄYTYY - BIER-BIER AVAUTUU KESKUSTAAN


Helsingin Uutiset 19.12.2014 

Sushibar+Wine -ketjusta tutut Anders Westerholm ja Matti Sarkkinen avaavat alkutalvesta yhdessä Toni Immasen kanssa olutbaarin Erottajalle.

Helsingin Diana-puisto saa vuoden 2015 alussa uuden naapurin, kun Olutbaari Bier-Bier avataan tammi–helmikuun vaihteessa. Tiloissa on aiemmin toiminut muun muassa Alko ja ravintola Groteskin viinibaari.

Erottajan olutbaarin omistajia ovat Anders Westerholm , Matti Sarkkinen ja Toni Immanen. Sama kaverikolmikko on myös viinien ja oluiden maahantuontiyritys Viinitien takana. He lupaavat, että kesään mennessä Bier-Bierin valikoimasta puolet on omaa maahantuontia.

– Valikoiman pääpaino on erittäin laadukkaissa eurooppalaisissa pienpanimoissa. Muualta maailmasta mainittakoon esimerkiksi Tanskasta Brooklyniin muuttanut Evil Twin.

Vaihtuvia suomalaisia käsityöoluita on myös jatkuvasti saatavilla, samoin kuin tietenkin pientilaviinejä. Tarjolla tulee olemaan myös pientä syötävää, Westerholm kuvailee.

Bier-Bierin sisustussuunnittelusta vastaa sisustusarkkitehti Joanna Laajisto, jonka kanssa Westerholm ja Sarkkinen tekivät onnistunutta yhteistyötä myös Helsingin vanhan kauppahallin keskitilaan kesäkuussa 2014 avatussa kahvila-ravintola Storyssa.

– Emme halunneet lähteä rakentamaan äijien oluttupaa vaan tyylikkään rentoa baaria, jossa puitteet ovat kohdillaan. Superlahjakkaan Joannan kanssa Bier-Bieristä tehdään miellyttävän eklektinen, Westerholm kertoo.

Anders Westerholm ja Matti Sarkkinen tunnetaan ravintoloistaan Sushibar + Wine sekä Story. Yhdessä Toni Immasen kanssa he omistavat myös viinibaari Vin-Vinin.

Helsingin Uutiset

Ravintolakonttori kommentoi

Anders Westerholmilla on taitavan ravintolotisijan osaamispakkiin myös elintärkeänä kuuluva työkalu eli selvännäkijän lahja. Näinhän se menee, että trendit tulevat ja menevät ja kun ne tekevät paluun, tapahtuu se yleensä fiksummassa kuosissa kuin olivat viimeksi lähtiessään. Kuosien kiinnostavuudesta sukupolvet saattavat olla eri mieltä. Kaupalliset palvelut on kuitenkin perusteltua säätää ja suunnata sille yleisön osalle, joka niitä oikeasti ostaa.